Sidevisninger i alt

søndag den 2. juni 2019

Mere Bryce Canyon

Det var et meget fedt hotel vi havde fundet i Bryce Canyon. Best Western Ruby's Inn.

Værelsesbygningerne på fint spredt rundt om hovedbygningen.
Vi blev indlogeret i bygningen som hed Lake View.

Klokken lidt i 8 var vi på vej op og spise morgenmad. Det var morgenmadsbuffet med et fint stort udvalg. Bl.a. søde boller med sauce....😆

Nej vi spiser det IKKE

Da morgenmaden var spist gik vi ned og pakkede bilen og tjekkede ud. Vi kørte bilen over på shuttle parking. Herfra skulle vi med bussen op i canyonen igen.

Vi kørte med op til Bryce Point. 8300 fod oppe, svarende til 2500 m. over havets overflade.

Vi skulle hike 7 km. med en nedstigning på 508 m. og opstigning på 425 m., så det ville blive noget, som nok kommer til at kunne mærkes i benene i morgen.

Det var en helt fantastisk tur. Sikke et view undervejs. Jeg forstå, når jeg ser rundt, hvorfor jeg er så begejstret for Bryce Canyon.

Stien vi gik på, hårnålesving hele vejen ned

Living on the edge

Da vi var nået ned i bunden var det tid til en pause og en energibar og lidt mere at drikke. Man skal have en 1 liter vand med svarende til hver time man hiker, siger reglerne. Så vi slæber da nogle liter med os.

Teddy er med på tur

Efter det lille hvil var det på den igen, nu gik det ubamhjerteligt opad igen. Når man kigger op så tænker jeg tit, der kommer jeg aldrig op. Men alligevel så går det jo, og det gjorde det jo også idag.

Der har været voldsomt vejr her i vinter og det har også bragt nogle kraftige flash floods med sig. Det er så mange trails som er lukkede, da de er faldet sammen. Flash floods river alt med sig på sin vej.

Vel oppe på kanten igen gik vi direkte til tishuset. Vi havde vand i øjnene 😂

Vi tog shuttlebussen ned igen og fik pakket bilen igen. Nu var det farvel til Bryce og der lå nu 134 km. foran os til næste stop. Zion National Park. Skulle nogen være i tvivl, så er vi altså stadig i Utah.

Afsted på Interstate 89 frem til vej 9 som fører igennem Zion. Når man er drejet af, går der ikke længe, før de vilde klipper i røde farver dukker op på begge sider af vejen. Vejen snor sig i hårnålesving frem til hovedindgangen. Vild flot.

Masser af hårnålesving

Inden længe var vi fremme ved hotellet. Cliffrose Lodge. Og hold da nu op et sted. Jeg havde da håbet at det var lækkert og flot, for det så sådan ud på billederne, men det er jo ikke altid at det passer. Men jo, den var god nok, her er super lækkert.

Indtjekning og så ind med vores ting på værelserne. Vi skal være her i 3 dage, det bliver dejligt.

Hyggelig terrasse lige uden for vores dør

Dejlig pool, også lige uden for døren

Hottub

Der er bare ikke noget at klage på, vi er helt tilfredse. Og vi nød straks hottubben og poolen.

Vi havde ikke fået frokost idag, så  vi valgte at spise tidligt. Lige over på den anden side af vejen lå en Thai restaurant, den nappede vi. Her fik vi skøn og stærk mad.

Også herfra var der en vidunderlig udsigt.

Tilbage på hotellet var der dømt hyggetid. Jeg gik ud på den dejlige terrasse for at skrive. Kim og Daniel ser noget "bold" af en art og Bina ser vist film.

Alt imens jeg sidder her og skriver går en hjort af en art lige forbi mig, mens den græsser og fætter firben løber rudt om benene på en, ved gud vi er i naturen, og jeg elsker det.

Her sidder jeg og skriver og nyder livet

Det var alt for idag. I morgen skal Zion udforskes så meget som vi nu kan. Desværre er også denne park ramt af mange lukkede trails på grund af den dårlige vinter. Men nu ser vi hvad vi finder ud af i morgen.

En ting er sikkert, vi har det skønt og nyder turen.