Sidevisninger i alt

onsdag den 5. juni 2019

Nogen kan ikke få armene ned

To gutter som nåede toppen på Angels Landing

Det blev dagen som Kim har set frem til længe.
Det var idag han skulle "bestige" Angels Landing i Zion. Det er ikke blevet gjort før, da jeg ikke vil med derop. Der er 456 m. lodret ned på begge sider når man er oppe, og det er ikke noget for mig.

De skulle op og ud på spidsen af klippen i midten

Så var det jo en enestående chance for at gøre det, nu vi har Daniel med, og som var frisk på udfordringen.

Klokken var kun 5.30 da de spiste morgenmad og klokken lidt over 6 tog de afsted. Det er vigtigt at komme tidligt afsted, da der bl.a. er rigtig mange som skal der op, men også inden det bliver for varmt. Og der var lovet over 30 grader idag.

Jeg spiste morgenmad da de var gået og Sabina hoppede i seng igen, for lige at sove lidt længere. Da jeg havde spist satte jeg mig på sengen og kom desværre til at lægge mig ned......😴😴😴 og så fald jeg da lige i søvn igen og sov en ekstra time.

Klokken 8.24 kom der en SMS fra højderne " Står på Angel nu" 💪 Efterfulgt af et fedt billede.

Der er dælme langt ned

D'herrer fortæller, at det havde være en fantastisk og meget hård tur.
Det første stykke var ok at gå på, der kunne selv jeg ha' været med, men så kommer stykket hvor der er vanvittigt stejlt og man skal gå op ad klipperyggen for at komme til toppen.

De går som myrer på stribe for at komme op og ned

Der er steder hvor man skal hive sig op i en kæde og på "ryggen" er der kun ét spor at gå på, hvor man holder fast i en kæde.
Her er der både opad- og nedadgående trafik, og det er her det kan være super farligt. Der skal tages så meget hensyn til  hinanden.

Jeg tror det er meget svært for Kim og Daniel at beskrive hvad de har oplevet. Det kommer sådan lidt i brudstykker - jeg er sikker på at man skal ha' været der for at kunne skrive om det.
Kim siger at han var max presset og da luften er meget tynd deroppe, havde han svært ved at få luft. Men opgive det ville han ikke - og gjorde det jo så heller ikke.
De var 3 timer om hele turen, det var ret stærk gået💪


Der er langt ned, der i baggrunden

Stien de gik på 

Alt imens de to bjergbestigere var afsted gik Sabina, som var kommet ud af sengen, gået over på nabo hotellet for at få massage, 60 minutters velvære 😁

Jeg gik til poolen og nød en svømmetur mens solen bankede ned 🌞🌞


Inden længe kom Kim og Daniel tilbage. De så vildt glade ud, men også brugte. Men det havde været så fedt.

Jeg gik op til værelserne sammen med dem, så jeg kunne smøre nogle sandwich til dem, de var hunde sultne.

Kim tog en slapper på sengen, han var ret så træt. Daniel og jeg gik over og bestilte massage, for Sabina fortalt hvor skønt det havde været.

Og hun fik da i den grad ret. Da vi havde ligget der i 60 minutter, var vi enige om, at vi da godt kunne tage en time til 😜

Det var et superlækkert sted.

Man kunne lige starte med at flyde lidt i boblebadet med mineralvand

Den sene eftermiddag har vi bare brugt på at hygge os og sludre.

Til aften gik vi på Zion Canyon Brew Pub for at spise. Drengene fortjente en steak og Bina og jeg fik grillede avocado og hot wings - og jeg siger jer de var HOTTE 🥵🥵 Men smagte så godt.



Vi nåede også lige et selfie.



"Nogen" var ved at være godt færdige for idag, så vi gik hjemad.

Det var stadig temmelig varmt, det er absolut noget der nydes af os alle.

30 grader kl. 21.31, det er totalt i orden

Jeg satte mig ud for at få gang i dages blog, som drillende mig gevaldigt idag.....billederne vil ikke som jeg vil. Mens jeg sad lige uden for døren og bøvlede med det, kiggede jeg op....nøj hvor blev jeg forskrækket. Der stod en hjort "art" og kiggede på mig. Jeg havde slet ikke set eller hørt at den var kommet. Den havde meget travlt med at spise af græsset uden for vores dør.




Kufferterne er nu pakket, støvler og rygsække pakket ned, for i morgen står den på Las Vegas.
Det er vores sidste nat på dette skønne sted, som jeg kun varmt kan anbefale.

Jeg bliver aldrig træt af at sidde og kigge på klippevæggen bag os. Jeg er taknemlig for at det er 3. gang jeg er her.


Tak for idag 😊

Ingen kommentarer:

Send en kommentar